دستگاه مه پاش

دستگاه مه پاش چیست؟

کاربردی که به عملکرد و سیستم تولید کمک می نماید و از این رو لازم است تا اغلب افراد درباره ی مکان های مورد نیاز برای این سیستم اطلاعاتی داشته باشند. یک تولید کننده گلخانه باید بداند، چه نوع سیستم مه پاشی برای گلخانه خود انتخاب نماید. سیستم های مه پاش را می شود با استفاده از خنک کننده های تبخیری تکمیل نمود. همه ما اهمیت تاثیر درجه حرارت محیط بر روی گاوهای شیری را مورد توجه قرار می دهیم، اما در این شرایط اقتصادی مشترک، هزینه یابی سرمایه گذاری خنک کننده شما نیز بسیار مهم است. حال سیستم های خانگی مه پاش با فشار کاری بین 1 الی 10 بار کار میکنند که این سیستم با نازل های متعددی قابل تنظیم و ساخت هستند، مه پاش خاصیت خنک کردن محیط و ایجاد طراوت برای گیاهان را به ارمغان می آورد. همینطور می توان در ابتدای سالن از فواصل کمتر بیننازل ها یمه پاش استاده و پس از چند متر نازل ها را در فواصل 3 متری نصب کرد. برای آنکه سیستم مه پاش رستورانی دچار مشکلی از لحاظ ذرات ریز و معلق در آب نشود از سیستم فیلتراسیون در ابتدای مسیر استفاده می شود.

در ابتدای هر خط نازل مه پاش ما نیاز به یک تبدیل سر پمپ داریم تا خروجی پمپ را به فیتینگی تبدیل کنیم. آب پرفشار را به مه تبدیل میکند. هوایی که در اثر تبخیر شدن آب خنک می شود، به میزان 10 الی 20 درجه کمتر خواهد بود. وقتی آب با فشار زیاد از خروجی نازل به بیرون می پاشد، به دلیل ریز بودن ذرات آب و اختلاف فشار، به سرعت تبخیر میگردد. به عنوان مثال، در مناطقی که مدام با رطوبت 80 درصد یا بیشتر مواجه هستند یا گرمای ناچیزی دارند مه پاش عملا کاربردی ندارد و دلیل آن هم این است، که قطرات آب به علت نبود گرمای کافی تبخیر نمی شوند و به جای خنک سازی، تنها محیط را مرطوب می کنند. گلخانه شرایطی دارد که حتی گیاهان خاصی که در بیرون قابل پرورش نیستند هم رشد کنند. همچنین یکی دیگر از کاربرد های اساسی سیستم مه پاش گلخانه یا دستگاه مه پاش برای کاهش گرد و خاک در کارگاه های مختلف چوب و غیره است. اگرچه این سیستم مصرف برق نسبتا بیشتری در مقایسه با سیستم رطوبت زای معمولی دارد ولی با این حال فضای بیشتری را برای سرمایش پوشش می دهد ، دستگاه پنکه مه پاش ، استفاده گسترده ای به عنوان مه پاش گلخانه ای دارد.

به عنوان مثال، برای نازلی با قطر پاشش 2 متر، نازل بعدی باید با فاصله 1 متر از نازل قبلی قرارگیرد، تا 50% همپوشانی ایجاد شود. بهتر است درابتدای سالن فاصله نازل ها کمتر و رفته رفته فاصله نازل ها بیشتر شود. اندازه این قطرات به نوع نازل و فاصله نازل ها بستگی دارد. همینطور برای کاهش هزینه ها می توان از دو ردیف شیلنگ با نازل مه پاش دو طرفه استفاده نمود. از ابزارهای مهم در پرورش گیاهان می توان به استفاده از گلخانه ها اشاره کرد. نتیجه اینکه استفاده از مه پاش گلخانه را با توجه به مزیت های ذکر شده نمی توان نادیده گرفت و جزء جدا نشدنی گلخانه ها و سالن های پرورش طیور و یا قارچ می باشند، زیرا هم تولیدات محصول مورد نظر را بالا می برد و هم باعث می شود کیفیت آنها بهبود یابد. با استفاده از یک فرمول ساده که در ادامه به آن ذکر می کنیم می توانید، به مقدار ظرفیت آبی که برای سیستم مه پاش نیاز دارید پی ببرید. اگر برای حیاط کوچک خانه نیاز به یک سیستم کوچک سرمایش وجود دارد و یا برای یک سیستم موقتی قصد انجام سرمایش را دارید نیازی به استفاده از سیستم های گران قیمت نیست.

در صورتی که نیاز به راهنمایی و یا مشاوره پیش از خرید دارید از طریق یکی از درگاه های ارتباطی با مجموعه آبیاری در تماس باشید. این تفاوت می تواند از لحاظ تعداد و نوع دستگاه های تعبیه شده در این سیستم باشند که به همین علت طریقه نصب را متفاوت می سازد. چرا که هم هزینه خرید دستگاه ای بزرگ داده نمیشود و هم اینکه به دلیل امکان اتصال به سیستم متمرکز ، شرایط برای تولید رطوبت به راحتی مقرر خواهد شد. امروزه استفاده از دستگاه مه پاش برای، مه پاش گلخانه زعفران و قارچ بسیار مرسوم تر شده است. درزمانی که پیستون داخلی مه پاش گلخانه برنجی تحت فشار فرار گیرد باز شده، و عمل تولید مه را انجام می دهد. در آب و هوای خشک به علت وجود رطوبت کمتر از 50 درصد مه پاش به خوبی عمل می کند. در فصل زمستان می توان با استفاده از آب گرم و توسط سیستم مه پاش اقدام به ایجاد هوای گرم در گلخانه و جلوگیری از خشکی هوا نمود. مقدار رطوبت مورد نیاز برای گلخانه به عواملی همچون، سایه اندازی، تهویه، آب و هوای محلی و همچنین نوسانات روزانه آب و هوا بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *